Endodoncja

10 sierpnia 2021

Czy leczenie kanałowe pod mikroskopem boli?

Czy leczenie kanałowe pod mikroskopem boli? Odpowiadamy na pytanie.

Nowoczesna stomatologia gwarantuje dostęp do wielu innowacyjnych metod leczenia. Pojawiają się techniki pozwalające na ograniczenie nieprzyjemnych dolegliwości ze strony pacjenta, takich jak na przykład ból podczas zabiegu oraz minimalizujące inwazyjność zabiegu. Przykładem tego typu procedury jest leczenie kanałowe zęba pod mikroskopem.

Na czym polega leczenie zęba pod mikroskopem?

Klasyczne leczenie endodontyczne to procedura bardzo inwazyjna, bolesna oraz długotrwała. W jej następstwie dochodzić może do licznych powikłań. Innowacyjne leczenie zęba pod mikroskopem umożliwia bardzo precyzyjne i dokładne opracowanie oraz oczyszczenie kanału korzenia co wpływa na skrócenie czasu leczenia. Podczas zabiegu wykorzystywany jest mikroskop operacyjny powiększający obraz nawet dwudziestopięciokrotnie, co pozwala uzyskać niesamowitą precyzję ruchów i wykonywanych przez stomatologa czynności. Pozwala to również poprzez skrócenie czasu zabiegu na ograniczenie ryzyka infekcji odsłoniętych podczas leczenia kanałów zębowych.

Kiedy zaleca się leczenie zęba pod mikroskopem?

Leczenie zęba pod mikroskopem zaleca się w przypadku zębów o bardzo nietypowym kształcie lub położeniu, po urazach, ułamaniach i ukruszeniach zębów lub w przypadku pracy z bardzo wąskimi i zakrzywionymi kanałami zębowymi. Jednocześnie metoda ta pozwala na ograniczenie koniecznego do wykonania procedury czasu, a tym samym ogranicza liczbę koniecznych wizyt stomatologicznych co przekłada się na zmniejszenie kosztów w porównaniu z klastycznym leczeniem endodontycznym. Ponadto duże powiększenie uwydatnia drobne ubytki oraz ogniska próchnicy nawet na jej bardzo wczesnym etapie rozwoju. Umożliwia to bardziej skuteczne i krótkotrwale leczenie.

Czy leczenie kanałowe pod mikroskopem boli?

Nowoczesne leczenie kanałowe pod mikroskopem jest metodą bezbolesną z uwagi na fakt, że wykonywane jest podczas znieczulenia miejscowego. Niewielkie dolegliwości bólowe mogą pojawić się po zabiegu i utrzymywać w ciągu kilku dni. W celu ich ograniczenia przyjmuje się ogólnie dostępne leki przeciwbólowe.

Leczenie kanałowe pod mikroskopem – ile trwa zabieg?

Czas trwania zabiegu zależy od indywidualnej sytuacji zdrowotnej pacjenta, w tym stanu jego uzębienia. Dzięki zastosowaniu tej unikalnej metody możliwe jest ograniczenie liczby niezbędnych wizyt stomatologicznych, ponieważ w wielu przypadkach udaje się wykonać wszystkie niezbędne procedury podczas jednego zabiegu. Długość wizyty wynosi zazwyczaj od jednej do dwóch godzin, podczas których pacjent przyjmuje komfortową pozycję horyzontalną.

Leczenie kanałowe pod mikroskopem – ile kosztuje?

Koszt leczenia kanałowego pod mikroskopem zależy od wielu czynników. Przede wszystkim na cenę wpływa stopień skomplikowania zabiegu oraz koniecznych do wykonania zabiegów oraz ilość kanałów zębowych objętych procedurą leczenia. Ponadto cena zależy od dostępności tego typu leczenia na nadym obszarze oraz popytu na tego rodzaju usługi. Przyjmuje się jednak, że koszt jednego zabiegu wynosi od tysiąca do tysiąca sześciuset złotych, natomiast sporadycznie górna granica sięga nawet dwóch i pół tysiąca złotych.